Tuesday 29 January 2013

listen..listen..listen.. - tak nak.. tak nak.. tak nak !!

hola hola cecibung ..  ermm ceci.. what ..  hehe nothing uollss .. just lama gila babs x hupdate entry .. sebok blogwalking sini sana tp non hado jer idea yg menerjah benak otak ini ..fullstop.
by the way .. selain menjadi gajah di musim cuti ini .. aku sedang put my full effort utk jd kancil .. haha kau mamp0o .. gajah nk jadi kancil .. pitam bangun pitam bangun kan .. tapi anything can happen .. sebab aku tak la gajah mane pon .. hehe :)

 ok , actually malam ni aku macam feeling sangat nk menaip sambil tgok citer hantu 1408 .. alone! aku slow kn volume tv risau my mama keluar suara petir pulak .. best jugak citer ni ,,
ok la actually nk citer ,beberapa minggu sudah aku ada tengok video di youtube , alah yg listen..listen..listen tu ,, miss bawani ft mdm sharifah zohra tu .. mula2 tak tau la ape ke bnda semua org dok listen2 ni kan . upenye psal video ni .. so aku pon terpanggil la untuk turut nan serta menjadi penonton video itu ,, meskipun aku boleh dikategorikan manusia yg paling last tgk video tu .

so bila dh abis tgk baru la faham .. ia adalah forum suara mahasiswa .. so student ni yg nama miss bawani ni pot pet pot pet la pasal isu pendidikan percuma .. hah ko pi usha video tu kau tengok the way yenna ni cakap .. kalah pm .. last2 kena smash ngn sharifah nuhh .. btw aku tak sokong mane2 pon pasal in my opinion la dua2 ada pro and kontra .. haha sedap kan ayat markonah ..


bawani fault : jgn sama kan malaysia dengan negara lain .. klau samakn malaysia degan negara lain what are u doing in malaysia ?? go to argentina go to philipina go everywhre .. haa lagi satu ape ke batak sangat nk fee education .. cuba kau bukak mata beso2 ,, sekarang ni kerajaan bagi semua kemudahan kt pelajar .. baucer itu ini .. mansuh yuran itu ini .. tak cukup bagi lagi bantuan itu ini .. and than  boleh lagi dia mintak free education from pre school until university stage ?? dah bagi peha kau mintak dada kan ..  without asking sharifah zohra jabeen pown, she can get the answer. one of the reason for malaysia to not give any free education like in other countries is : other countries may give free education but they apply a very very very high tax tariff ( kadar cukai yang tinggi). and that is very unfair to their citizen.agak2 kalau malaysia buat macam tuh, pembangkang sokong tak? free edu + high tax = ok tak pembangkang???...mesti tak kn...MISS BAWANI kne bnyak membaca.. n i dun like the way she spoke to sharifah..she didnt put zohra as a guest to that university.. thats y sharifah felt 'malu' n tercabar to answer the quest in a rude way.


sharifah fault : mula2 dia bercakap mmg best tapi last2 aku rase die ni mcm lost .. than tetibe kaitkan kn binatang .. example die tu kelaut sangat la .. but i know dia nk ckp yg everyone ada problem even makhluk yg x de akal and dia mmg x suka dgn org yg suka complain ni .. so what ??? yg aku tak leh bla ayat dia ,, " you know what the different between you and me .. ?? the different is the degree and the o'lavel" hah k faingg dia nk mention dia ada o'level .. anak orang kaya ke ?? kesah pulak o'level bagai tu .. sape tanye .. kau ?? kau ?? tak kan ..she also actually dunno about the facts on why malaysia cannot give free education...thats y ngarut2 sampai sebab sal haiwan n everything..zohra was actually dun have any idea on what to say...

ha tu je aku nak share opinion aku .. well aku pon tak pandai sangat .. just bagi pandangan ,, ha tu pon ada jugak makhluk2 perangai hanjenggss cerca aku dekat twitter .. sakan plak tu ..aku assume budak tu ada mental retarded gamaknye .. suka hati la nak cakap ape .. tak suka may go everywhere .. ada aku kesahhh .. well org mcm tu ada tak menambah , tak de pon tak berkurang nye kat negara ni ..
pape pon everybody have their right to spread out their voice kan .. so kita pon kena dgr other opinion dan mensinergi kan semua sekali .. baru lah maju .. bak kata sharifah ..
"WHEN I SPEAK .. U LISTEN" so ...


                                         "LET ME SPEAK" "LET ME SPEAK" "LET ME SPEAK"
        thats all korang .. #bila  korang bangang aku cerca ,, bila aku bangang korang cerca lah pulak#

      KATANYAAAAA !!~~

No comments:

Post a Comment