Tuesday 12 February 2013

hargailah mereka yang benar-benar menghargai

     rupa tak nak kalah .. lagak tak nak rendah .. selera mau gempak .. macam tu la ragam manusia .. manusia penghuni bumi tuhan ni ..
  hai readers semua .. cehh ada readers ke saya ni .. harap2 adalah kan .. harap2 ada lah yg sudi menunggu entry deri jari jemari runcing ni ..  yang silent readers tuu jangn la kekwat2 okay .. mari lah follow saya .. tak kena bayar pon .. walaupunnn ..
walaupun saya sedar kebelakangan ini saya agak berperangai terharu nan malas giler menghupdate ape2 ... bukan ape .. saya rasa line internet ni ,kalau mahu dibuat perbandingan .. ibu siput mengandung lumba lari marathon lagi cepat speed dia .. hahh mampoo perumpamaan kau gitu ..
so aku feelinge je la bukak tenet walhal rasa haramm terhadap bband ini .. sang pencipta je yang tahu .. nanti aku update entry cara nak lajukan internet speed ye korang ... ada beberapa yang aku dh cuba .. well not bad , boleh la dari tak de kan ..
       okay back to the story, ada sorang kawan aku ni .. kira bff jugak .. humm lame dah die suruh aku update entry pasal dia .. haha nampak tak dia punya propa kat situ .. tak malu kan mintak orang update pasal dia .. tak kuasa dek non ... ape lah sangat aku nk cerita pasal dia .. kang aq create story lelebih korang cakap aku kaki kelepet .. malass ahh
    so aku mmg kerap lah chat ngn mmber aku ni .. sama ada di fb .. twitter mahupun apa jua aplikasi pwerhubungan yg lain .. boleh kata hmpir setiap hari jugak la .. bila chat tu ada je bnda nk sembang walau hakikatnya aku sedar topic yg dibincangkan memang ke laut .. siapa kesahh .. dia ni selalu share probs kat aku . kira semua nk share la kan ..
ada satu hari tu dia mntak opinion aku about something ni .. tapi aq tunggu dia reply chat aku .. tapi x de .. setelah aku reply chat last yg dia hntar tu pnjang kemain .. last2 dia senyap .. bukan sekali.. bnyk kali .. last2 aku tau yg dia dh ada crush .. so time dy senyap x reply tuu makna nya dia tgh gayut la ,.. ok ..motiff aku rasa alasan dia
tapi kan dia selalu wt cm tu kat aku .. kadanag tuu time dia susah .. beria sakai berok cari aku tapi bila aq layan sikit teteiba off chat cm tuu je .. skit gak ati kenkadang .. boleh rasa ..
n sikap budak ni memang cm tu kat aku setiap kali chat .. ada satu hari tu aku tgh ada msalah .. aku try la nk cari dia .. nk story2 kat dia .. then aku antar chat .. langsong dia x layan aku .. dia ckp dy bzy la .. nagntuk la .. and paling best ayat dia .. "nnti2 la ko citer aku nk gayut ni"
    sampah kan prangai dia .. time dia susah cari org kemain lagi .. sampai satu tahap aku dah bosan gila babs ngn dia ni .. sejak aritu .. mmg dia slalu antar chat kt aku .. tapi x pernah aku reply dah .. komen dia kat status aku blambak tapi aku wt donno jer .. aku rasa dia prasan kot aku dah lain
tapi dulihape .. hahha aku tak nak kawan dia lagi (mcm budak2 ayat) .. haha tak kisah la
    hidup ni memang penuh pancaroba .. seiring dengan usia remaja dan kemerelaan aku ini .. aku juga tidak lari dan tidak terlepas dari onak ranjau hidup yg pelbagai ..yang boleh aku variasi kan ..
dalam aku menilai orang aku sedar .. bukan semua boleh berpihak pada kita .. tak semua yg boleh menghargai kita .. sekalipun dia insan yg paling rapat ..
mengenali dia .. aku sedar bahawa dia lebih kepada lawan berbanding menjadi seorang kawan ..
hehe mengkin keterlaluan aku cakap macam ni .. well opinion aku sajaa .. kalau aku bangang korang cerca . kalau korang bangang .. aku x cerca ... klau bangang cikit laa .. kalau banyak .. satu bakul aku kasi okayy .. haha
   so conclude nya aku just nak cakap .. hargailah mereka yang benar2 menghargai kita .. jangan dek kerana rupa cun.. handsome ,,comey dan seantero dgn nya .. kita lupa insan yg sentiasa berada di sisi meskipun insan tu rupa macam anak patung beli kt pasar malam .. atau pun macam lembu laut .. tak kesahh okay ..janji dia baik ..  susah dah nk  cari orang macam tu sekarang ni ..
bila ingat2 balik .. sakit jugak liver aku .. (ayat ape ni. . . ??)
okay la sampai sini dulu ..
have a nice day kawan . . jangan bangang2 kan diri anda yerr :)


No comments:

Post a Comment