Friday 22 February 2013

kejuruteraan engineering

hola holi cecibung .. bersua lagi kita di ruangan ini ..
title kita hari ni "kejuruteraan engineering " .. apakah ?? .. sebenarnya ari ni nk sok sek sok sek about future la ckit .. what i'm going to be someday katanyaaa .. yer la as x lama lagi result spm keluar .. and saya dan kawan2 akn sambung blaja ..hehe .. haaa dan aku telah bertanya kepada sorang member ni .. "ehh nanti masa blaja kau nk amik course ape?? " lantas dia menjawab dengan raut berseri seri .. "aku nak amik kejuruteraan engineering" . . seketika aku terkedu .. seraya bebola daging berlipat lipat dlm tempurung kepala aku ni ligat berpikir .. apakah sebenarnya yg brader ni nk saampaikan kt aku .. raut aku masih terkesima masa tu .. so aku tanya dia balik . . . " ehh itu bukan benda yg sama ke .. kejuruteraan in malay .. engineering in english lols !" . . haha dia pulak terkesima . . tapi tak mahu kalah lagii .. dia tetap dengan pendirian bahawasa nya ada course "kejuruteraan engineering" itu di university kelak .. humm aku tau dia sudah agak malu dek kerana muka sudah naik biru biru tu . . . dan lagi parah nan berdarah dia nekad mencari course itu menggunakan khidmat uncle googie .. aduhaii ... aku tengokkan aja gelagatnya tu ..dan akhirnya . . tertera di skrin "no result for kejuruteraan engineering" .. hahah puas hati beta melihat .. beta dah cakap . . so itu serba sedikit kita kata perasaan yer .. atau feel .. atau aura nan semangat nak sambung blaja tu ... sehingga membina course sendiri .. gasak la deme . . . :)
   
      so korang yg spm2 candidates tu dh ada perancangan ke nak amik kos ape nanti .. nak masuk u mana nanti .. borang upu dah isi ke belom .. korang jagang nak bangang2 malas yer .. hehe .. senenarnya aku nk jadi ape ?? susah nak cakap .. banyak betul impian dan angan2 yang aku campur aduk kan sampai akhirnya aku pun x tau nak jadi ape . . . dan pada usia 18 tahun ni aku baru boleh mengasingkan impian dan angan2 . . . yaa semoga shj aku dapat melanjutkan pelajaran aku dlm program asasi nanti .. aku berharap sangat . . kita cakap pasal impian yer .. now impian aku . . aku nk amik chemical engineering in gases atau oil .. aku harap sangat dapat .. as my parents beria ia suruh aku amik engineering . . buntu betul aku . . . harap2 result aku comel sangat2 nanti . . kalau tak ok itu lain cite la . . pastu angan2 . . aku pernah berangan nak jadi doctor pada suatu ketika dahulu .. dan semakin aku membesar .. semakin lah minat sampai lah aku mengimbil subjek biology dan ternyata ya .. ternyata ilmu biology itu sangat susah nak sebati dgn aku . . aku sendiri pun tak tahu kenapa susah sangt nak mahir biology ..humm yg masih kuat kat igatan aku ni ,, about bio la erk . just bab cell divison .. yg mitosis .. meiosis  tu .. haha teruk kan ..  pastu aku pernah nak jadi tukang masak .. hua3 ,, meh gelak jahat sikit .. aku pandai ke masak ?? jawapan nye tak !! tukang masak yg aku mksud kan adalah dlm bab2 yg buat pemanis mulut .. cake .. or anything la .. pernah aku discuss dan berangan dgn kwn aku .. cik fatin , kami nak bukak cafe .. dan jual itu dan ini dan itu lagi ..

     tapi sekarang statik dgn impian aku tu la .. kalau angan2 tu boleh jadi kenyataan .. tu aku no komen . . dan sekarang aku masih menanti keputusan spm yg dijangka entah bila2 akan keluar .. haa nampak ?? entah bila2 .. pasal sangat banyak rumours yg spread lately kata hujung bulan februari la .. awal mac la .. pertengahan mac la ... awat tak habaqq hujung disember jaa ??
   
  so last words .. aku masih kompius dgn member aku yg katanyaa masih enggan berputus asa ingin amik "kejuruteraan engineering " itu .. harap2 dia cepat sedar .. dan bila dia tersedar bhw dia terbangang .. aku akan gelak jahat kat dia .. hahahahaha <------- intro . .

No comments:

Post a Comment