Thursday 14 February 2013

indanya kenangan itu . . .

babes bestnya zaman sekolah .. haaa mesti hadik2 yg still sekolah tu bosan nk bangun pagi2 setiap hari kan .. dulu masa sekolah aku pon rasa cm tu .. tapi seriously rasa rindu pulak nk pakai uniform sekolah aku tuu .. rindu gila dengam kelas exspecially dengan tempat duduk aku yg berbalut and ada kertas mcm2 bawah tuu .. motiff banyak kertas bukan sebab aku rajin buat nota kaki .. tapi sebab handouts yg cikgu bagi aku malas bawak balik rumahh .. hehe
  tetiba pulak kan aku update pasal zaman sekolah ni ... sebab rindu punya pasal lah .. ingat tak entry2 pasal sorang cikgu yang slalu aku update pasal dia ?? dia pun antara kenangan yang paling best masa zaman sekolah dulu ..aku ingat lagi masa sekolah dulu .. kalau hari rabu je mesti kteorang rasa tak best sebab kena pegi kelas koko pukul 1.50 tgh . memang tak suka tau kena  pergi .. bosan dan memang tak best ..nak2 pulak kalau perjumpaan bdn unit beruniform .. kelab aku tu perjumpaan dia nun jauh di hujung blok usang .. memang jauh dari blok kelas aku .. so terpaksa la aku gagahkan diri  mengatur langkah panjat tangga kan ..
   so budak kelas aku ni boleh kata uniform scale .. haa ape tuu .. kira macam kteorang ni kalau kena tibai biar kena semua .. kalau kena puji biar semua merasa .. kteorang memang sehati sejiwa sebab dlm kelas aku tu cuma ada 17 orang je .. haaa nampak kan pure science students memang boleh congak pakai jari jee .. ok back to the story .. kelas aku memang dekat dgn gate koridor cm tu la .. yg laluannya tu membawak ke parkir moto dan seterusnya menghala ke gate utama .. turun tangga terus nmpak gate yg kt koridor tu .. apa aku cakap ni ??
    then kalau hari rabu .. dah pukul 1.50 tuu sorang dari kami akan usha line .. pastikan semua clear untuk kami lari .. a.k.a ponteng kelas koko .. serious memang truk gila kan .. padahal dlm kelas tu boleh kata semua pengawas sekolah .. termasuklah aku sendiri tapi kami lah yang selalu memawaskan sekolah ituu .. haha bila line clear je terus cabuttt .. x pikir ape dahh .. so far kami buat kegiatan ni .. tak prnah kantoi uoll .. katanyaaa .. haaa hebat tak ..
     itu belom cerita yg kat perhimpuanan .. well kiteorang ni bukan lah jahat sngt ok .. setiap minggu mmg aku and the geng la yg set up kelengkapan kat perhimpunan tuu .. kena pulak jadual bertugas pengawas aku yang buat .. haa peluang keemasan la untuk aku mencuri tulang ..*ok yang ni memang teruk* .. haahaha aku punya tugas memang jaga mic (sound system) tiap2 minggu .. so jgn ada freshie2 yg sebok2 gedik2 dok tempat aku .. aku petirrr je semua .. ada satu hari tu .. masa aku jalankan tugas .. aku dapati .. cwahhhh .. satu mic yg sambungkan untuk lgu tu mcm bangang .. bnyk kali aku try mcm tak ok gak .. caner la ni .. perhimpuanan dh nk start .. nk nyanyi lgu tuu .. last2 mic tu mcm kena ketuk2 sikit baru ok .. haaa kau dengan rasa bangga nya aku ketuk je lah mic tu .. dgn mengikut irama rentak lagu sekolah yg telah aku modern kan sikit rentak nya .. seriously aku yg kat dlm bilik tu tak dgr pape .. mcm biasa je .. sekali kat luar nahh kau bunyi macam langit nak runtuhh ..
pumm..pummm.pummmmm cm tu la kot bunyi dia .. kawan aku datng dia ckp .. ko buat ape ni ???  bakar mic tu ke .. haha terkedu aku ..
   pas abis perhimpuanan aku terus cabut .. aku tau ada cikgu cari sape yg jaga mic minggu tuuu ..  balik kelas budak2 ni semua pakat gelak jahat kat aku .. well nasebb la .. bukan aku sengaja pon ..
hari tu aku malas nk lalu bilik guru takot ada yang cam aku ... tapi naseb tak baek sebab ada cikgu yg cam aku .. nama dia cikgu anuar .. dia ni agak complicated gak la behaviour dia tu .. so ada je yg tak ok .. tapi naseb jugak la aku jenis kaki kelepet nan juara mereka reka drama rantaian terbaik .. aku cakap la radio tu dh nak barai la .. mic tu rosak la .. cd lekat la ,.. so far mmg mantap alasan aku .. smpai cikgu tu terkedu tak cakap ape dah .. hahh mampooo ??
     ni satu lagi mase kelas kimia .. entah la aku selalu berperasaan kalau sebelum kelas kimia tu start rase cm ahhhh malas nya .. bosann nyaa .. then bila dh start tak sedar pon dh abes .. bolehh ??
cikgu kimia tu baik sangat even dia tu cigu disiplin sekolah .. aku tak tau la dia mmg happy go lucky orgnya .. tp kadang2 tu dia bengang gak ngn sikap azab kami .. chill yaa cikgu ..
cikgu kimia ni dia anti ngn kimi tau .. kawan aku yg agak berdarah perangai nya ... kimi ni selalu jadi bahan kena cerca .. kena cekik .. kena libas ngn cikgu kimia ... motiff kan .. haa sebab kimi ni jenis bnyk cakap then payah nk cover .. haa tengok aku .. aku pon murai gak .. besepah gak aku kalo becakap .. tapi depan cikgu aku nerd okayy ..
   kimi pulak dudk sebelah aku .. so segala kegiatan yg mencurigakan cikgu mesti bersangkut sekali ngn aku yg naif ni .. haaa .. tapi aku slalu slamat jadi mangsa cikgu kimia .. yg kena mesti lah kmi .. nampak tak ketidak adilan kat situ .. tapi kmi x kesahh .. as enjoyy je la kan .. hehe .. tapi kalo mase math sorry la kan .. cgu math dh memang aim aku ngn kimi .. pasal kami duduk sebelah2 then kalo test mmg kami lah yg slalu kanttoii .. cgu math slalu petirr aku .. sedeehh ... naseb la math aku tak bangang .. kalo tak hanguss kena petirr ..
   lain pulak citer addmath .. terus terang aku ckap .. masa belajar aku okay .. bagi latihan betul .. boleh buat .. tapi bila exam .. memang nampak bangang .. bukan aku je .. tapi aku tak kate la kwn2 aku bangang .. cikgu addmath ni mmg diva .. dia always ckp dia cantik ..comeyy .. baik .. haa terima je lah .. cikgu ni kepala lebih kurang kteorang la .. cm boleh masuk je .. dia tak pernah rungut kami fail addmath dari form4 sampai form5 .. sebabb tu bila time addmath kami gembira tak terkata .. kami x prnah jemu baalaja addmath .. selama mana pon .. walaupun bila exam fail dik nonn .. hope spm x mcm tu la ye .. aminnn ..
  kalo pzik tu .. agak susah nk citer .. cgu dia sape tak kenal .. boleh kate every year pzik spm sekolah aku dlm daerah no.1 .. so korang boleh nilai cm ner cgu dia .. dgn modul .. homeworks .. takterkata maharaja banyaknya .. tapi kami suka sebab cgu dia happy go lucky .. and sgt sportingg .. bio?? no komen .. sebab rasanya lebih banyak kisah yg tak best dari yg best .. tapi pape pon kami enjoyy lalui semua tu ..
   bila lahh boleh rasa semua tu lagi ..

2 comments:

  1. ohmaigod yang ni serious kelakar. especially kes microphone tu. terguling guling aku gelak haha! !! alif alif..

    ReplyDelete
  2. hahaha .. kan .. menda betul ni tau .. seriously cuak sikit time tuuu .. :)

    ReplyDelete