Tuesday 19 February 2013

fashion disaster

hai korang semua ..
lately kan ramai betul kawan2 facebook yg duk update entry pasal tudung .. tudung bawal la .. pashmina la .. haa ape lagi aku tak tau la .. boleh kata setiap hari ada je duk promote cara nak pakai tudung tuu .. aku prati semakin lama kaum2 hawa ni berfeshion semakin fail yg oppsss gitu ..haha
aku tahu mereka2 diluar sana ramai yang feeling bagai nak up to date katanyaa dengan berhijap yg divariasikan cara pemakaian nya tu .. well kalau korang semua boleh tengok  artis2 kita skrang pon dh ramai yg berhijab dan ada jugak yang berhijab ala2 je .. ikut trend je katanyaa

    menutup aurat dalam istilah seorang perempuan itu bukanlah hanya menyembunyikan rambut dari pandangan orang lain .. maknanya bukanlah bertudung semata mata . kalau setakat nak tutup rambut kau tibai pakai tudung saji pergi office pon tak pe .. ha cube buat .. cantikk ke tidakk ..kadang tu tudung tu dah memang sedia ada labuh .. tapi duk lilit bagai keliling leher samapi muka naik biru .. ehh tahan jugak .. lilit lagi,, tambah bebola bakso 6 , 7 biji .. tambah pin kaler2 .. letak cekak reben pelik2 siap !! cantik .. haaa fail .. itulah fashion disaster ye hadik2 kakak2 .. tudung kaler ijau pucuk pisang match ngn baju kaler pink striking .. cantik ke kau . well kalau kau kate cantik .. cantik la kan ..
 
      pastu pakai tudung .. tu ok dah tapi baju nye pulak yg ntah pape .. contoh macam gambar ni .. so apa padangan korang bila pemakaian tudung itu terlalu divariasikan dan bukan lagi sebuah tuntutan agama ..
  

       
maju nya cara kau berfashion kak !! cemburu lady gaga nihh !!

 
dah macam serkup baby .. yg halang baby dari kena gigit nyamuk ..
try pakai buat berkrbun .. mau kau kena terjah ngn melodi .. meriahh katanyaa
 
    pastu ada lagi satu jenis tudung tu .. apa ke nama turban ?? serban ?? haa macam tu la .. yang aku tengok cara pemakaian dia agak sebonjot ditengah kepala .. dililit dengan penuh rasa meriah ... sampai kepala kau dengan badan langsung tak ballance .. macam bonggol unta dah .. lilit atas kepala kemain lagi .. alih2 nampak gak leher  .. motippp ?? stailista sangat ke tuu ,,
kau jangan gila2 .. akak duta mickey mouse club okay .. kau adoo ??

 
 

     hehehe aku minta maaf la kepada hijabster2 diluar sana .. yang betul2 bertudung tu alhamdulillah lah ye .. semoga kekal .. tapi those yg terlalu berfashion tu .. henti2 kan la fashion disaster korang tu yg menjatuhkan memperlekehkan mengentengkan kewajiban bertudung sebagai seorang muslim .. dari korang rupa comel2 buat prangai dgn pakaian trend sampah cm tu terus nampak macam lembu laut .. okay tu saja lahh .. nanti kalau aku jumpa lagi trend2 cara pemakaian tudung yg maharaja pelik aku sok sek sok sek okay .. jangan sentap .. jangan syahdu .. jangan marah ye .. chill lahh ..



ni fashion aku nak pergi menoreh pagi esok .. cantik kan aku .. ala2 puteri jawa !

No comments:

Post a Comment