Thursday 28 February 2013

plkn dan lesen

bertemu lagi dengan celoteh kisah hidup aku yg tak seberapa ni .. dua tiga hari ni penat ya aamaattss katenyee .. dengan belajar lesen .. haa kau nnti ada pulak yang kate "eleh macam kau sorang blaja lesen" kesah pulakk aku . . suka hati lah kan .. ditambah pulak dengan tetibe jer air tak de kat kawasn rumah aku ni .. bukan sehari .. bukan dua hari ... 4 hari okayy .. fuhh terasa nikmat bila jadi manusia yang busukk .. aku beranggapan bahawasanya para2 pembaiki paip itu sudah mati kot ..atau apa shj lah ..
 
    recently aku baru cek plkn kumpulan 2 kt tenet .. and u know what .. aku dapat !! for sure .. aku tak tahu lah nak happy on top of the moon ke  .. felongg air mata ke .. syahduu ke .. donno babe .. namun jauh disudut hati .. memang tak nak pergi , sebab aku tengah buat lesen ni .. moto kereta x siap lagi .. whoooaahh tak kan nak tangguh sampai bulan 6 ?? sanggop ?? naseb jugak la aku baru injured last year .. so aku ada gak la alasan nk mintak pengecualian .. so far aku baru siap download semua form .. banyak okayy .. macam dh nk buat tesis pulakk .. katenyee  (T_T)

    citer sal lesen sikit .. tadi aku baru blaja bukit tau .. seramm jer bila kreta aku tetiba mampuss kat bukit tu .. dan cara kemamposan itu agak tidak comel untuk dikongsikan .. hahaha .. tapi last2 aku dh boleh buat .. mujor hari ni memang tak de orang .. sepi jer driving school tu .. semangat sikit blaja ..
semalam aku blaja jugak .. lepas bawak kereta , aku bwak moto pulak . . . yg tak best tuu semua pompuan yg bwk moto .. aku jer sang kumbang yg hadoo .. aduhaii ,, dh la ramai .. kena pulak pakai helmet bodoh tuu .. dgn bau .. nauzubillah .. macam lembu lautt .. warghh terbakar je ase .. plus dgn sinaran mentari membakar sel2 aku .. heaven kot .. so bergerak lah aku ke parkir moto amik moto .. masuk kunci  ... start dan press .. set2 minah ni bleh plak pndang2 aku .. lama bhaiii .. blusing habis muka aku nihh .. tak terkate segan nyer ..  aku wat donno jaa .. ada aku kesah kau usha aku ??
pastu sampai part yg kena tongkat dua tu .. aku brenti blakang sorg bdk pompuan ni .. aku tengok cara dia nk tongkat dua moto tu .. punya la azab .. kesian pon ada gak .. lama wehh dia nk stand moto tuu .. smpai la satu ketikaa .. haaaaa  :)
 dia enjut moto tu baik punyaa sampai terbang kebelakang dan tersondol aku .. wahhh cik kak ,, agak laa .. aku buat muka tanda soal paling comel time tu .. dan tergelak jahat sedas kat dia .. huhu sorry la yer .. aku tergelak .. mmg x leh tahan tgok dia .. muka dia merah .. pastu terus dia blahh ..

   
     aku klau kena time bwk moto mmg x leh blaa la wehh .. cerewett .. kena lambai2 .. feeling je aku lambai2 ala2 mis world .. urghh ala2 kepak rama rama pon ada ..  dengan topi n jaket tu .. jket berkarat ,, berdaki .. hitammm .. topi busuk bau bangkai kuda .. rosak saluran hidung aku ..
ada satu hari tu aku bwk kreta dan cikgu yg ajar tu .. dia feeling tau macam story telling ngn aku .. serba salah aku .. tak layan kang ..cm x sopan ngn org tue .. layan kang .. ishh x leh fokus aku kat jalan tuu .. dlm pada tuu .. sedar2 kereta dah terlajak naik atas tebing tuu .. hambekkk ajak aku borak lagi .. dia tak tahu aku kalau dh borak memang feeling habis .. sembang halilintar !! masa aku terbabas tu .. bunyi dummmmmm .. kuat gak la .. then riverse pastu bwk cm bese semula .. masa nk balik tu .. cikgu tu kata lampu signal terbakar la .. yg last bwk kreta tu aku .. so salah aku ke atas kemalangan tadi ?? nasebb la uolsss ..

   tu jelah nk sok sek sok sek hari ni .. nanti kalau ada lagi aku propa lagi kat sini .. btw kakak kat kantin tempat lesen tu .. dh tak bangang dh .. syukur kan .. apa yg aku order .. yg tu lah yg sampai dgn selamat dn comel .. naseb dia tak bangang dh kn .. pasni maju lah perniagaan dia tuu ..

No comments:

Post a Comment