Sunday 5 May 2013

bila benda free . . . .

holla korang ..  alahai serabut nya serebrum aku dok prepare form2 matrik .. banyak betul la borang nya .. bila aku baca satu baris .. dan satu demi satu baris dia punya panduan semua tu rasa macam bakal hidup dalam tahanan pulak .. ni belum start kuliah .. cehh kuliahh .. boleh kena cardiac arrest gamaknya ..

            ok back to the main point .. bila benda free .. haa bila benda free semua best kan .. kalau makcik senah tepi simpang 4 tu .. amik ranting kayu then celup chocolate then bagi kat kau .. free .. sure sedap .. asal free je .. memang mouth watering la katenyee ..

            ari jumaat tu balik kampung .. mood mengundi katenyee .. ehh aku mengundi ?? tak lah .. my parents .. along the way nk smpai kampung tu .. mcm pesta bndera aku tengok .. and the most worst thing .. ada la sekelompok budak2 sebaya aku .. dok ramai2 tepi traffic light pegang poster .. banner soh undi parti depa .. haahh mmg bnyk mase la nk layann kan ... ilang khusyuk aku yg sedang drive ~~

         then ari sabtu petang tu .. aku pergi kat dataran kat bandar pekan .. ada function ape ntah .. ermm himpunan pengundi muda kot .. aku teman cousin aku dia g amik duit ape ntah kt situ .. k fainggg ramai nya makhluk kat situ x terkira .. mcam2 rupa duk ada .. sebab petang tuu pm pun turun .. tu pasal manusia mengalah kan orang tawaf kaabah .. seriously !!

   
    then ada la persembahan azlan n the type writter .. ada hattan .. neelofa .. kilafairy .. n sape lagi ntah .. x amik port pon .. terjerit jerit manusia ni semua bila nmpak neelofa itu .. aku pon turut sama menjerit .. kejadahhh nya pulak nk menjerit kan ..  der kejee aku ..  abis pm berucap ada la model2 catwalk kat moto2 superbike .. ada konvoi moto la .. mmg meriah la ..


   ni part yg best nya .. ada makan2 free ..  mcm2 la .. kuih muih iras2 rumah terbuka aidilfitri .. dan paling rasa nk termeninggal tengok bila orang2 bertugas letak makanan tu dlm tray tu .. manusia2 semua serbu mcm hape ntah .. yg ntah dtg dari ceruk mane pon ada .. celah2 pokok .. celah2 tiang .. bangunan .. dahsyatt okeyy .. pastu dyorang amik bukan nk kate lahh .. x cukup buat gunung makanan dlm pinggan tu .. nihh siapp kepit bawah ketiakk .. hah mampoo lapar sampai cm tu skali .. paling dahsyat budak2 la .. yg rupa mcm anak yenna sume ada .. aku yg kt bwh khemah tu ase dahaga so nk pi la amik air .. smpai2 jer kat tmpat tu punyaa la bising .. tolak2 .. yg rasa terkesima tahap mega .. yg tolak menolak tu .. golongan2 veteren mokcik2 pokcik2 .. aduhaii sedehhh aku .. tak jadi la aku amik .. biar lahh dyorang ..



   then tgh aku teman cousin aku beratur nk amik kupon duit tu .. ada la sorang mokcik ni .. tua dah .. mata pon dh sebelah tutup sebelah bukak aku tengok .. riuhhnya kemain .. dh la panas yarabbi time tu .. orang ramai cm ulat taik aku ckap .. mcm nak dpt ribu2 jer .. bau ?? mcm2 ok .. melayu +cina+ india +asli .. ko rase bila tmbah sume bau tu = ape ??
ok mokcik tadi kepit bag tau .. bag yg dpt kat situ gak la .. then tetibe orang bertugas kat situ passing roti krim jagung tu ,, banyak gila .. mokcik ni x pass pon kat org blakang dia .. sume sumbat dlm beg dia jer .. then x lama lepas tu dtg sorang pompuan muka desa jer .. (anak dia kot .. ker cucu) bawak roti2 tadi .. tak muat tangan .. kepit bawah ketiak lagi .. perghh muka selamber lembu jer .. x hirau orang lansung .. terus sumbat dlm beg mokcik tu .. budak2 kecik yg ad tu tengok jer .. pastu mokcik tu wt sengeh2 manja gtu .. ase nk luku jer beliauu ..



   ok tengah beratur tu .. cousin aku tu pass pulak roti yg orang bertugas tu  bagi kat dia .. yg ni mmg omaigodd sikit sebab aku x de bag .. jenuh la aku nk pegang .. nk pass org lain .. aku tengok masing2 dh penuh tgn .. so aku pengang jer laa .. then tengh aku pgang roti2 tu smbil hayun2 .. tetiba ada kamera tv3 zoom muka aku .. arghhh mcm s**l kot .. aku berdoa agar muka aku x kluar buletin utama malam tu ...  aq tarik cousin aku cepat2 then ajak dia blahh ..


    .......

   so kawan2 .. bila uolls ada dekat tempat awam .. behave your manner laa .. satu peringatan untuk aku jugak .. hehe .. tak baik tamak2 oukeyy .. x bawak kemana pon roti tu yg kau sebat bagai nk rak ..ujung jd taik gak makanan yg ko kepit bayak2 bwk ketiak tu ..  bukan makan roti tu .. kau keyang sepanjang tahun ..


  #lagi satu aku perasan .. plastik baju yg dapat kat tmpat tu .. ada manusia buat tadah air sirap n letak straw .. dhsyatt .. padahal cawan besepahh .. punya nk banyak ..

1 comment:

  1. haha..dasyat la weyh~ ko femes la lepaih ni an aliff ..oh,nightmare~

    ReplyDelete