Friday 8 March 2013

lega . . .

haii korang .. don't worry hari ni aku tak guna ayat sastera or ensiklopedia mahupun manuskrip2 bahasa dan pustaka .. nanti korang bosan n tak mau singgah sini lagi pulakk . . hehe
recently aku check kat internet about plkn kumpulan 2 .. so bila dah tau keputusannya syukur jugak sebab kena panggilan kedua .. klau ketiga .. aduhaii kesian kan .. tapi semalam aku dh pergi hospital dan buat medical check up semua , aku himpunkan semua borang2 pengecualian dlm satu envelop utuk dicop . . dianalisis oleh doktor2 kt orthopedic department tuu ..

    memang sakai cerita dia pasal aku sampai dlm kul 9 lebih kat hospital . . dengan baran nak cari parking mengalahkan nk masok dewan abph dik non .. kemain sesak .. wondering sangat manusia ni sungguh gemar bertapak di hospital kan .. so last2 dapat park kt bwh pokok hujung simpang masuk hospital .. memang jauh kena bertapak nk ke klinik ortho tu .. sampai2 aku bersyukur jugak la kat kaunter tu bukan nurse yg mula2 aku jumpa dulu .. nurse tu  . . sorry cakap la erk .. mulut kemain lagi x sopan . . orang tanya elok2 dia tiba2 nk baran .. buat itu lah ini lah .. naseb bkn dia punya shift time tu .. so aku jumpa sorang nurse ni .. muda x muda gak la .. aku tunjuk form ape sume ... last2 kena buat medical check up kt klinik kesihatan luar .. tergamam kejap .. lepas siap medical check up tu kena patah balik semula ke hodpital . . okay masa ni tak penat lagi

    sampai klinik tu .. aku tunjuk sume form kt kaunter tu . . lagi satu masalah sebab medical check up hanya bole wt petang . . okay time ni aku dah mula naik baran sikit tapi baru 45 percent  . . dengan kat luar klinik tu baru lepas sidang hujan .. lecak kemain .. dah macam kerbau berkubang dah kasut aku . . so aku pi la pusing2 bandar ape sume .. letih jagan cakap la .. then dtg balik kul 2 .. mase mula2 medical check up utk berat, tinggi , blood pressure n mata tu nurse yg buat .. aku usha je muka nurse tu .. sedikit mcm nenek sihir .. aku x cakap pon ngn die .. x kuasa la .. muka kerek semacam jer .. then masok bilik doc .. doc tu tnya nk pergi ke plkn .. aku terus jwb x !  secepat yg boleh tanpa pikir dah .. pastu doc tu tnya lagi .. sebab .. ?? aku jawab balik .. i had an open frecture on my right ulna n dictruction on my radius .. previously , i had trough plating on my right ulna n wear k - wire .. haa cm tu la aku cakap .. korang mesti x caya kan aku sembang cm tu .. tapi menda tu spontan je .. doc tu pon mcm tkejut sikit aku ckp cm tu .. n dia belek2 tgn aku yg bengkok tu then ckap .. ok awk x layak pergi .. wahhh kemain happy aku uoll .. senyum2 je time tu .. tengah2 dia tulis ape ntah kt from tu .. dia tnya aku .. awk amik biology ke kt skola ?? tunjuk saya mana satu bahagian ulna .. warghh main gila kan .. aq cuak sikit .. then aq tunjuk la .. dia senyum je .. baik kot doc tu .. x byk songeh mcm nurse .. :)


     then patah balik pergi hospital .. naseb aq baik kot hari tu .. sebab hari tu kebetulan pakar ortho ada kat klinik .. lau tak mesti aku kena buat appoinment bagai .. bila aq bagi form kt nurse tu .. dia bwk masuk jmpe doc n terus panggil aku .. lega doc ada .. n bila aku tengok muka doc tu .. alahai .. mcm tak caya .. betul ke dia ni doc .. ?? muda sangat tengok rupa . . mcm budak skola form 4 .. serius .. dia cek2 sume n tanya betul x nak pergi ?? aku ckp la x nak .. !! dengan tegas . . pastu dia cakap rugi lah ape lah .. tapi last2 dia pun x bagi aku pergi .. haaa ape lah kan ..
so lega la aku hari tu .. aku sampai rumah kat kul 6 petang .. mcm hampehh je rasa penat kemain .. syukur ,, now aku tengah cari masa yg sesuai utk ke kem plkn tu .. utk bg sendiri sume form tu ..  ok la nanti kita sory lagi yerr ..

2 comments:

  1. bia betul ko cakap omputih plus bhase biology kat doc tu?waa,rase cam nk tanye satu soalan cepumas je kat ko...kite kawan kan??haha
    bangge plak aq~ =.='

    ReplyDelete
  2. betul la weyhh .. spontan kot .. hahaha ko memang kawan aku lahh .. tak yah tunggu nk ckp omputehh bagai .. hahaha

    ReplyDelete