Sunday 14 April 2013

bahana k-pop : nenek di ambang usia remaja

wahh nok .. baran jap rase bila nk hupdate blog .. haa paham2 je lah masalah nyer .. line internet rumah ni bagai siput tuttt .. haishh malas aku nak seru binatang haram tu ..  katenyee ..

  ok lah .. dikesempatan yg hade nihh marilah kite merapu kau .. haa 


   pagi tadi aku baca paper .. selak punya selak .. punya selak lagi .. ok fine setiap page sebok sok sek sok sek PRU 13 bagai .. and whatevaa aku x amik port pon .. aku benci kot politik2 bagai ni ..yadaaa ..yadaaa .. yadaaaa ntah pape dok kempen itu ini .. hah propa sangat ..


   dan sampai lah aku kat satu page ni .. name page tuu "aneyeong haseyo" .. ape tuu ?? haa page korea ... adalah berita2 pasal artis korea bagai .. yg ber k-pop k-pop sume tuh .. haa then ada lah satu ruangan ni .. ruangan "rakan k-pop" yg selalu aku tengok budak2 pompuan feeling ayu muka hyuna .. feeling pelat korea bagai duk pose muka itek konon minat k-pop sume tu lah .. ok tu situasi biasa la .. tapi hari ni uolls aku agak terkesima bila ruangan itu telah disisi dengan raut seorang nenek .. haa kau mampoo nenek minat k-pop ?? nenek kau minat ?? bernanah katenye bila tengok nenek ni pose wajah ala2 hyuna .. ayu abess katenyee .. kelasss .. hahahahaha rasa nak terkentut pulak bila banyak gelak

   siap dia tulis die layan drama k-pop online kau .. mampoo  ada nenek gigih ber k-pop .. pitam bangun pitam bangun ~~~ aku agak2 nenek ni mesti fasih nyayi lagi super junior .. suruh die menari yg lagu bonamana tu .. haru haru .. dan lagi dukacita dia siap letak alamat email .. facebook .. n blog kat situ .. actually aku superb kagum dengan nenek ni .. even mata macam dah sebelah bukak sebelah tutup (dari penilaian gambar kat ruangan tuu ) beliau sangat gigih mengikut peredaran masa .. anjakan global dengan dunia hiburan yg pesat membangun ni .. gigih sungguh beliau ..


aku rasa ber k-pop k-pop sume ni sesuai kot dengan those yg below 25 yo .. tapi tak sangaka pulak ada yg turut serta menggelek bahu ber k-pop tatkala di usia senja yg oppss kan .. well tak salah .. mebi nenek ni jiwa taiko kot .. berhati siwon .. sape tau .. jangan main gila .. nenek kau kenal siwon ?? kompem tak .. aku jamin !! well aku pon layan jugak k-pop sume ni .. tapi x de la fanatik kot .. sekadar menjadi halwa telinga .. idok le sampai nmpak lee min ho or kim  hyun jung mcam kena polong .. idok le gitu .. mesti nenek ni banyak menghabiskan masa terluang bersama cucu2 dengan menonton filem2 korea yg sweet2 tu .. alahai .. shoo sweet (-_-)



   apakan daya .. line internet kat rumah ni selalu mintak dimaki .. maka aku agak terbatas untuk menonton drama2 korea bagai .. nak curi line wifi rumah sebelah .. almaklumlah .. kan rumah aku bertapak di pinggir gua yg dikelilingi hutan hujan tropika malantika yg penuh dengan segala binatang hutan .. seperti gajah hutan .. beruang hutan .. tenuk2 hutan yg maha cute .. serta beruk n monyet2 rimba .. jadi mereka menggunkan internet kah ??? ..dan aku x sure aku berjiran dengan siapa ... humm.. so dapatlah korang berimaginasi sejenak keberadaan aku sekarang .. ditemani bunyi cengkerik dan unggas yg dahsyat .. so mane lah nak dpat line internet yg fuyoooo stailista kan .. yg hado ni pon .. yg uuuppssss cm tu je lah .. mujo ada katenyee .. 


 sebelum aku end story ni .. aku jeling lagi paper kat sebelah lappy ni .. jeling lagi sekali raut nenek tu .. sumpah aku rasa nak gelak .. raut dia polos gila kot .. cute je nenek tu .. humm n again ketawa pecah lagi .. nenek .. nenek .. 


   so kepada yg bergelar nenek2 di luar sana .. cucunda ada something for u .. hehehe




                                   

   ni lah siwon nek .. nek jangan tak tau yer .. cu harap nek akan gigih berk-pop dimasa akan datang .. bia buleh masok paper macam nenek tadi .. nenek akan kelihatan diva ..
percayalah ....  and nenek sume yg gojess nak tau tak rupa saya macam mane .. ye saya yg tukang tulis entry ni .. haaa .. pejam mata dulu okeyy .. kira sampai 3 baru bukakk ..

                                                                            1 ...
                                                                           
                                                                            2 ...

                                                                            3 ...
 
                                                              
                                                                   
                                                     tadaaaaaaaaaaaaa .. sekali raut lee min ho ..
                                                                       hohohohohohoho
                                                            ramai kata we all macam twin .. 
                                           ehh nenek sume jagan wat muka karipap nk mengejek ..
                                                            nanti cu cekik sampai biru muka
                                                      tu baru tau .. hehehe .. chill la nek .. bye             


#kepada nenek yg masuk paper tu .. sorry ye cucu macam cerca nek ... tp bukan cerca pon .. just happy dengan kegigihan anda .. anda telah membuka mata muda mudi seperti saya bahawa golongan veteren juga seharusnya tidak ketinggalan dengan kerancakan arus perubahan dunia hiburan ,, semoga sukses selalu <3                     

No comments:

Post a Comment