Monday 8 April 2013

monyet main air

holla korang ..

recently aku baru balik dari holiday .. family day kt de rhu beach resort .. ala actualy aq dh beberapa kali pergi sini .. tapi ni first time pergi ngn family .. so far enjoy .. bkn selalu nk happy2 melaram bagai kan .. tapi tu lah mcam x puas sebab kejap jer ..


  aku happy sebab hang around dengan family aku jer .. kalau tanya syok ker menginap di hotel yg ala2 pondok ayam tu .. komfem tak happy ok .. ha pondok ayam?? ye lah hotel lif pon xde .. entah mane2 laluan tau2 dh sampai bilik .. whatever laa .. and yg the most damn thing .. line internet ala2 lembu laut .. haa mampuu hotel x de line tenet ?? aku pn x sure la ape jenis tempat ni .. masa aku sampai aritu .. aku tunggu parents aku yg otw lagi .. aq tgu kt kios internet tu .. wallawehh .. hanya kat situ je line internet full .. sebab dah nama pon kios internet kn .. tapi sekiling kios tu .. i mean dlm kios tu x ubah seperti sarang tikus .. padahal reception caunter depan tu je .. x semak pulak mata dyorang ehh tengok kios tu ada guest and dikelilingi oleh sampah nan sarap .. aku kan feeling nak check in kt fb .. situasi and lokasi keberadaan aku .. feeling diva katenyee .. ujung2 line cam bangang ,, so terbantut niat nak mendiva kononnya aku travel around malaysia ..ye lah x boleh update lokasi aku .. untung2 aku sempat cilok2 line and bole lah update sekeping dua gambar kat insta .. sedehh okayy ..


 macam syok sendiri jer .. slalu hotel yg aku check in dlm bilik pasti line menggunung gunung banyak nya .. but not for this place .. ntah2 aku check in kat hotel bajet x ?? opsss ..
ehh tapi aku pernah la check in hotel bajet kt johor aritu .. kemain lagi laju internet service dia .. gembira sangat aku .. yg ni bukan stakat line internet x de dlm bilik dgn line2 tepon pon out .. ujung2 bilik black out .. hahhh mampuu ?? agak2 dengan kondisi hotel mcam tu .. agak2 brapa la pihak pengurusan leh bayar gaji pekerja dia .. ??


humm tension dengan line yg bangang itu .. aku mengambil keputusan nk turun bilik nk g berenang dlm swimming pool lah katenya ... skali smpai nahh kau mcam kerbau mandi lumpur suasana dlm kolan tu .. adik2 .. abg2 .. kakak2 ..ibu nan bapa .. nenek atuk2 sume pakat masuk dlm tu ..
so usha2 ada jugak satu tempat ni line clear .. x de org sngt .. lengang je .. senyum meleret aku .. means aku boleh berendam semahunya .. aku ajak abang2 aku join skali .. aku tengok kolam tu mcm x dalam jer ..  dengan lagak pandalela renong dengan sedikit aksi bryan nikson lomas aku pun feeling la terjun ala2 perenang negara ,, ujung2 aku tenggelam .. baru lah aku sedar yg kolam tu agak dalam .. x sure la brapa kaki .. tpi memang kapala aku jer timbul .. and baru aku sedar yg aku x reti berenang .. aku wonder wehh badan aku x gajah pon .. tapi bila dlm air aku mcm gajah .. tenggelam ..
and masa nk imbang kn bdan tu la .. aku berpaut pd jaring yg tutup mozac kt bhg ats kolam tu .. and secara drastik nya jari jemari runcing aku tersangkut kat jaring tu .. lalu berdarah la ia .. so far agak sakit sebab luka tu agak dalam .. ahhh damnn !!


masa aku tengah terkuak kuak melentang dlm air tu .. ada la dua beruk ni .. girls .. mandi kat situ jugak .. mandi pakai long sleeves .. pakai hijab .. jangan main gila senahh oii .. muslimah  betul anak2 beruk ni .. why aku kate beruk .. sebab depa ni monyet tau . k cm ni .. dyorng mandi dekat la ngn tempat sekumpulan boys yg main bola dlm air tu .. kau tau x reti berenang tapi gedik main kt tmpat dlm .. tetibe je dia pura2 lemas dekat boys tu .. alah kononnya nk mati sangat lah tu .. disgusting betul aku melihat raut monyet2 itu .. gedik sngt nk kena pengang ngn laki .. so boys tadi pon tolong la monyet2 tu yg feeling lemas .. kalau aku .. memang aku selam lagi kepala monyet tu bagi dia betul2 amik feel lemas tu kn .. annoying btul ..

             

ntah2 monyet2 sume cerca aku sebab kutuk depa .. monyet tetap monyet ..  matilahhh monyet pun baca blong aku ... means readers aku terdiri dari bukan kalangan manusia la yer .. apakah ??


  x tahan dengan lakonan monyet2 tadi .. aku pun naik la .. x kuasa pulak aku dengar dyorang terjerit jerit dlm air tu .. dyorang nk pisang kot ..  tapi aku x nampak pun ada kios yg jual pisang .. motiff ??



otw balik bilik lepas memandela renong tu .. aku singgah gerai nk beli burger .. tub2 harga 4.00 hengget sebijik .. ok faingg la reason dia sebab dlm kawasan resort .. so bila badak2 air sume dah penah berenang mesti kebulur kan ..so mesti ramai yg beli even harga cekik darah .. n keadaan burger tu sangat sedehh utk harga 4.00 hengget .. paham2 je la .. kalau burger cm non hadoo tu 4.00 hengget .. bnyangkan kalau aku amik aiskirm yg kelas2 .. like magnum ke .. mesti harga dia 20.00 hengget sebungkus .. hahaha memang nk kena petir tukang jual tu gamaknyer .. tapi x pelah sebab dengan prasaan lapar tahap dewa n au terpikir kat bilik tadi x de makanan .. so aku bahan je lah burger tu .. ujung2 kenyang jugak la .. nk tunggu dinner .. ok  la dintis aku ..


ehh aku bukan cm ni yer .. ni saiz trilple XL .. aku  triple S ..
                    

No comments:

Post a Comment